Requisitos
· Estar en possessió d'algun dels títols de llicenciatura o grau següents: Psicologia, Pedagogia, Treball Social, Educació Social i Magisteri.
· Estar d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors.
· Estar d'alta en el col·legi professional corresponent quan les normes exigeixin col·legiació per a l'exercici de la seva activitat professional.
· No incórrer en cap dels supòsits d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i el Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de l'Estat, de la Seguretat Social i dels ens, organismes i empreses que en depenen.
· No haver estat inhabilitades per a l'exercici de la seva professió per resolució judicial ferma.
· Disposar del certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
· Disposar d'una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil pels danys que puguin ocasionar en l'exercici de la seva professió.
· Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. L'Administració comprovarà d'ofici el compliment d'aquest requisit.
A més dels requisits que descriu l'annex 1 de la Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 19 de febrer de 2020 per la qual es crea la llista de professionals per dur a terme els programes de prevenció inclosos en l'Estratègia de desenvolupament de programes de competències familiars a les Illes Balears 2019-2020 i es determinen els requisits i les condicions dels professionals per participar en aquests programes, les persones que vulguin formar part de la llista de professionals corresponent al Programa de Competència Familiar del GIFES han de tenir la formació completa en el Programa de Competència Familiar del GIFES, la qual s'ha d'acreditar mitjançant una còpia compulsada de la titulació corresponent.
Si no es disposa de la formació específica requerida per cada programa, la persona professional podrá comunicar el seu interés en participar en les formacions de capacitació per programes de competencies familiars específics que es puguin dur a terme., ho podrà fer enviant un correu electrònic a l'adreça de contacte.
Documentación a presentar
· Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas que la persona sol·licitant no sigui espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat (NIE, passaport o targeta de residència).
· Còpia compulsada del document que acrediti la titulació requerida.
· Declaració responsable de no trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la seva professió per resolució judicial ferma ni d'incórrer en cap dels supòsits d'incompatibilitat que estableix la normativa vigent (annex 3).
· Còpia compulsada del document d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors.
· Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades (annex 4).
· Certificat d'estar inscrit en el col·legi professional oficial corresponent en què consti que la persona està al corrent de les quotes col·legials.
· Còpia compulsada de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i còpia del darrer rebut de pagament de la prima de l'assegurança.
· Certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
Per participar en programes específics, s'haurà de presentar una còpia compulsada amb la titulació que acrediti que el professional pot impartir el programa.
Modelos:
Plazo máximo
no hi ha termini
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Servei de Famílies
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Famílies
C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b.
Tel.: 971177155
- Fax: 971176384
(acollidesserveidefamilia@dgmenors.caib.es)